Pages

Sunday, November 8, 2015

Al-Fatihah - Status terakhir suami sebelum maut kemalangan di LPT2 malam tadi yang pasti menyentuh jiwa sesiapa yang membacanya...

Al-Fatihah - Status terakhir suami sebelum maut kemalangan di LPT2 malam tadi yang pasti menyentuh jiwa sesiapa yang membacanya...


“Demi cinta yang suci, ku rela korbankan kepentingan diri, demi sinar bahagia, ku dambakan diri padaNya Yang Esa”

Seorang jurutera yang baharu enam bulan berkahwin sempat mengemaskini status Instagram yang menyentuh hati sebelum maut dalam kemalangan di Lebuhraya Pantai Timur Fasa 2 (LPT2) malam tadi.

Mangsa, Muhammad Faizol Mohammad, 26, terbunuh selepas Perodua Myvi dipandunya terbabas dan melanggar tembok kepala jambatan sebelum kenderaan itu terbalik.

Nahas berkenaan berlaku kira-kira jam 10.45 malam di Kilometer 252.1 di Jabor, dekat sini, ketika mangsa yang bekerja di syarikat minyak dan gas, Athlene Kerteh dalam perjalanan dari arah Kuantan ke Kuala Terengganu.


Beberapa minit sebelum kemalangan, mangsa mengemaskini statusnya ketika berada di Plaza Tol Jabor dan kata-kata terakhirnya seolah-olah menggambarkan mangsa dapat merasakan ajalnya sudah tiba.

“Demi cinta yang suci, ku rela korbankan kepentingan diri, demi sinar bahagia, ku dambakan diri padaNya Yang Esa…,” itu antara catatan terakhir Allahyarham.

Lebih memilukan, Allahyarham turut berpesan kepada isterinya agar menjaga diri dan mendoakan isterinya agar sentiasa dilindungi ALLAH SWT.

“Jaga diri, ALLAH akan sentiasa bersamamu.”

Ketua Polis Daerah Kemaman, Superintendan Mohd Said Ibrahim berkata, bedah siasat yang dilakukan mendapati mangsa meninggal dunia akibat kecederaan parah di kepala.

Kemalangan terbaharu berkenaan menjadikan angka kematian di LPT2 terus meningkat.



Sumber: Sinar Harian

No comments:

Post a Comment

jgn ckp dlm ati,taip trus...