Pages

Friday, November 13, 2015

Pernah Dengar Gold Coast Melaka? 5 Sebab Theme Park Baru Ini Bakal Diserbu Orang Ramai!

Negeri Melaka sememangnya terkenal dengan tarikan pelancongan yang menarik. Malah beberapa projek masih giat dilakukan oleh kerajaan negeri dengan kerjasama badan tertentu bagi memastikan negeri itu sentiasa dikunjungi pelancong.

Kalau sebelum ini, di Melaka sudah terdapat beberapa taman tema air seperti Melaka A Famosa Water World dan Melaka Wonderland Theme Park, kini satu lagi tarikan baru telah dibuka.

Gold Coast Melaka International Resort, memang masuk dalam list lah ni, boleh bawa anak-anak nanti jika ke Melaka.

Di Bukit Katil

Kawasan taman tema beserta dengan resort ini secara rasminya mula dibuka sekitar September yang lalu selepas mengalami proses naik taraf. Kata pengunjung yang telah kesana, “dulu biasa-biasa je tapi sekarang memang cantik dan terbaik”.

Untuk mereka yang nak merasai sendiri pengalaman menginap di sini, ada resort juga disediakan. Terdapat 322 bilik dan 840 katil.

Wave Pool

Antara tarikan di sini ialah wave pool iaitu kolam berombak. Macam best je kan sambil-sambil itu anak kecil boleh naik swan ini.

Outdoor Jakuzi terbesar

Kanak-kanak pasti suka

Pembangunan fasa seterusnya membabitkan lebih banyak permainan termasuk ‘tornado’, ‘sliding pool’ (kolam gelongsor) yang dijangka siap sepenuhnya tahun ini.

Harga?

Semasa di awal pembukaan, harga promosi yang ditawarkan sehingga 31 Oktober yang lalu ialah RM20 bagi dewasa dan RM10 bagi kanak.

Namun harga cadangan ialah kira-kira RM40 seorang. Untuk info lanjut boleh lah hubungi Gold Coast Melaka International Resort ini terus.

Sumber : Gold Coast Melaka International Resort

No comments:

Post a Comment

jgn ckp dlm ati,taip trus...